Read Time1 Minute, 34 Second

Beste mede-Hagenezen,

Laat ik eens beginnen dat we moeten erkennen dat Den Haag een van de slechtst bestuurde steden is in Nederland na Amsterdam. Elke Hagenees weet dat, voelt dat en erkent dat. Neemt niet weg dat jullie met Groep de Mos daar verandering in hebben geprobeerd te brengen. Later, denk of voel ik, het ook hebben opgegeven en mee zijn gaan doen met de bende. If you can’t beat them, join them-zeg maar. Alleen zullen jullie er nooit bij horen en word je hoogstens getolereerd tot het moment dat ze je een duwtje van de trap kunnen geven zoals de afgelopen maanden.

Eerlijkheidshalve zal wat jullie zo achter de bureau’s hebben uitgedokterd ook niet de schoonheidsprijs hebben verdiend, iets wat jullie beide erkennen. En onderaan de streep gaat het om een ‘lullige’ paar duizend Euro. Die paar duizend was reden genoeg voor de Rijksrecherche en OM om bij jullie de deur spreekwoordelijk te komen in trappen en beslag te leggen op de administratie, telefoons en computers.

Wat een land he! Als er sprake is van een verdachte situatie en het gaat om corruptie en het publiek apparaat wordt er direct en fors ingegrepen. Althans als het om de kleintjes gaat. Stel he, stel je schrijft af en toe voor dit openbare blogje en komt erachter dat er in 1 overheidsprogramma van ene super ethische Frits van Exter ettelijke tonnen over de balk zijn gesmeten. Vast komt te staan dat daar geen enkele tegenprestatie voor is geleverd. Dan verwacht je dezelfde Rijksrecherche en hetzelfde OM. Toch niet. Nou hebben we daar zelfs vragen over gesteld, in het openbaar. Antwoord: “bemoei lekker met je eigen zaken”.

Maar he, die paar duizend waar 2 wethouders bij betrokken zijn… dat is pas belangrijk.

Dit is hoe rechtsongelijkheid in de praktijk uitpakt. Justice for the rich and prison for the poor.

Met vriendelijke groet,

Ahmed Aarad

.Vond je dit artikel goed? Steun de auteur via Backme

Ahmed Aarad

Written by Ahmed Aarad

Bestuurder bij stichting Open Source & Overheid, freelance ICT en Aanbestedingsjurist, distantieert zich van rechts/links denken heeft het liever over goed of fout en vindt dat integriteit niet te leren is. “If you are not a better person tomorrow than you are today, what need have you for tomorrow?”

Average Rating

5 Star