We worden vaak genaaid door de overheid. Dat is ook een beetje inherent aan hun taak. Geld afpakken en herverdelen. Beslissingen nemen voor het collectief. En ervoor zorgen dat het land leefbaar blijft. Daardoor vallen er altijd slachtoffers. Mensen die het er niet mee eens zijn, die betalen zonder te ontvangen of zich aan onbegrijpelijke regels dienen te houden. Want naast de taken die ik zojuist beschrijf heb je ook nog zoiets als overheidsfalen. Verkeerde beslissingen, fouten en regelrechte anti-burgerregels. We kennen genoeg voorbeelden. Kijk maar naar de toeslagenaffaire. Brave burgers gesloopt door een falende en corrupte overheid. Of wat dacht je van het gegeven dat ons belastinggeld in de zakken van Palestijnse terroristen terechtkomt waarna ze een aanslag plegen waarbij een prachtig 17-jarig joods meisje omkomt. Kaag wist al heel lang dat dat geld niet alleen terecht kwam bij boertjes die “regenwater moesten leren hergebruiken”.
Een van de grootste fuck-up-dossiers in wording is het stikstofdebacle. Door een grauwe linkse graseter aangezwengeld en door een activistische rechter bekrachtigd. Daarom kunnen de boeren niet meer boeren, kunnen de bouwers niet meer bouwen en moeten wij honderd kilometer per uur rijden. Totdat je de grens oversteekt naar Duitsland. Dan kan je weer doorrijden, want daar hebben ze geen stikstofcrisis omdat je daar een andere rekenstandaard hanteren. Het is dus een administratief probleem, zou je kunnen zeggen. Maar wel eentje met waanzinnige gevolgen. Het effect van de 100km-maatregel is nul. Nou ja, het levert 0,225% minder stikstofuitstoot op. Nou ja, als de regel 24 uur per dag geldt en dat doet het niet. En oh ja, de toename van het aantal auto’s, zo’n 0,5% per jaar, zorgt ervoor dat de maatregel na een half jaar al helemaal teniet wordt gedaan.
En nu blijkt dus dat die maatregel onder valse voorwendselen is ingevoerd. Wij zouden dus minder hard gaan rijden en daardoor konden er wel weer huizen worden gebouwd. Het resultaat is dus niet minder stikstofuitstoot en geen 1 gebouwd huis. Dan wordt je als bevolking enorm genaaid door de overheid. Al geldt dat niet voor iedereen. Ik ken toevallig de man die de verkeersborden mochten veranderen op de weg. Hij is eigenaar van een van de bedrijven die dat deed en verdiende daar zo’n 15 miljoen euro aan. Dus niet iedereen is tegen een falende overheid, moet je maar denken.
Steun Jans 12-uurtjes via janroos.backme.org