Open brief aan de Volkskrant

PER MAIL, POST & PUBLICATIE
Beste Hoofdredactie,

Graag zouden wij u willen wijzen op het handelen van één van uw journalisten, Ariejan Korteweg.

Hij heeft, zonder bronvermelding, een scoop met bijbehorend verhaal dat door ons is gebracht overgenomen, en gepresenteerd als het zijne.

Het gaat om de scoop waarbij de Partij voor de Dieren in de Groene Amsterdammer de ruimte kreeg om een exclusief interview te brengen, en een exemplaar te laten bezorgen aan alle PvdD leden. Dit kunt u vinden via de volgende link: https://saltmines.nl/2019/10/03/partij-voor-de-dieren-koopt-juichstuk-in-groene-amsterdammer/

Dat kan en mag natuurlijk niet. Alhoewel wij het meer dan prima vinden dat commerciële media onze verhalen gebruiken, er inspiratie uit putten, of soms gewoon kopiëren, dan gaat daar nog altijd toestemming van de auteur aan vooraf.

Wij zijn immers allen vrijwilligers en er wordt geen cent verdiend met ons blogje.

Dit is iets waar Korteweg heel wat keren op is aangesproken. Korteweg weigert, zelfs na herhaaldelijke pogingen, om op ons te reageren.

Maar wij zijn natuurlijk ook de kwaadsten niet, dus graag zouden wij met u in contact willen komen om dit incident op een leuke of ludieke manier op te lossen.

Met hartelijke groet,

Ahmed Aarad,
Frank van Dorp &
Jan Roos

3 thoughts on “Open brief aan de Volkskrant

1. Hoi Gert-Jan, Dank voor de tip en we proberen eerst op een leuke manier uit te komen met de redactie.
      Zoals wij schreven zijn wij de kwaadste niet. Als zij niet reageren dan zullen we zeker contact opnemen met Charlotte’s Law.