0 0
Read Time51 Second

 Of luister: (ook beschikbaar op alle podcast platforms)

Het overweldigende deel van de informatiehuishouding van het internet is geconcentreerd in handen van een paar techgiganten, niet de minste Google. Er is ook een groeiend disbalans tussen de kennis van de meeste mensen en die van kleine groepen ontwikkelaars. Hun ‘design’ keuzes hebben steeds meer impact op steeds meer mensen en die verhouding wordt steeds schever.

De concentratie randgevallen zoals de datalek van Cambridge Analytica, gekoppeld met het gebrek aan kennis van beleidsmakers over hoe het internet werkt, verhullen de echte discussies die we moeten voeren. Op het internet laat je altijd sporen achter, en we moeten eerst de vraag stellen wat het überhaupt betekent om op het internet te zijn.Vond je dit artikel goed? Steun de auteur via Backme

Shad Raouf

Written by Shad Raouf

Ik maak podcasts met filosofen, politici, experts en opiniemakers over actuele vraagstukken. Alle podcasts zijn ongeknipt zodat jij je eigen mening kan vormen.

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.